Přejít na hlavní obsah (Press Enter)

Všeobecné servisní podmínky

společností Domanský s.r.o. (IČ 62914910) a Hyundai Praha Domanský s.r.o. (IČ 01718053)

(dále jen ,,Podmínky‘‘)


ÚVODNÍ STANOVENÍ

Autorizovaný opravce sítě HYUNDAI / TOYOTA (dále jen ,,Opravce‘‘) uzavřel s vlastníkem předmětného vozidla, resp. s jinou osobou zmocněnou vlastníkem Vozidla k objednání servisních oprav Vozidla a k vyzvednutí Vozidla po uskutečnění Oprav (dále jen ,,Zákazník“) smlouvu o dílo tím, že společně vyplnili a podepsali objednávkový fromulář prací (dále jen ,,Zakázkový list“), jejímž předmětem je zejména oprava, montáž, seřízení, kontrola, výměna nebo jiné v Zakázkovém listu definované práce (dále jen ,,Oprava“) týkající se motorového vozidla, jehož specifikace jsou uvedeny v předmětném Zakázkovém listu (dále jen ,,Vozidlo“), a to za celkovou cenu, jež je předběžně uvedena v Zakázkovém listě a jejíž finální výše bude stanovena a vyfakturována Zákazníkovi za podmínek v článku XI. těchto Podmínek (dále jen ,,Cena“) jež odpovídá příslušnému aktuálnímu ceníku Opravce v den přistavení Vozidla do autorizovaného servisu Opravce, resp. v den provedení Cenového odhadu nebo Cenové nabídky ve smyslu článku III. těchto podmínek (dále jen ,,Ceník“). S aktuálním Ceníkem se může každý Zákazník u příslušného Opravce seznámit. Opravce jedná vlastním jménem a na vlastní odpovědnost. V žádném případě nezkoumá, zda je Zákazník osobou oprávněnou disponovat s Vozidlem či osobou oprávněnou uzavřít ohledně Vozidla smlouvu o dílo. Zákazníkům odpovídá Opravce za veškeré závazky, které převzal, a to bez ohledu na odpovědnost z vadného plnění ze smyslu zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a případně existující smluvní záruky za jakost Vozidla, poskytnuté výrobcem Vozidla (dále jen ,,HYUNDAI / TOYOTA“). Výrazy a pojmy používané v těchto Podmínkách mají stejný význam jako v Zakázkovém listu. Tyto Podmínky jsou součástí Zakázkového listu a tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy o dílo. Veškerá komunikace mezi Opravcem a Zákazníkem bude probíhat způsobem určeným v Zakázkovém listu, a to alternativně prostřednictvím sms zpráv na telefonní číslo zákazníka uvedeném v Zakázkovém listu, prostředky elektronické pošty nebo e-mailové adresy Opravce a Zákazníka, které obě strany uvedou v Zakázkovém listě, nebo písemně na uvedené doručovací adresy Zákazníka a Opravce uvedené v Zakázkovém listu. Opravce a Zákazník odpovídají každý za správnost v Zakázkovém listě uvedených informací, zejména pak čísla mobilního telefonu, e-mailové adresy anebo doručovací adresy a případné škody z důvodu nesprávného uvedení těchto údajů jdou vždy pouze k tíži takto dotčené smluvní strany, která případně nesprávné údaje uvedla. V případě změny čísla mobilního telefonu, uvedené e-mailové adresy nebo doručovací adresy je každá strana o této skutečnosti povinna neprodleně informovat druhou stranu písemnou formou, nedohodnou-li se Smluvní strany jinak. Jakákoliv zpráva, sdělení nebo oznámení ve smyslu těchto Podmínek bude považována za doručenou příslušné straně v okamžiku jejího odeslání prostřednictvím sms zprávy nebo elektronické pošty. Nebude-li mít Zákazník mobilní telefon nebo e-mailovou adresu, bude veškerá komunikace mezi stranami probíhat prostřednictvím doporučených dopisů, které budou považovány za doručené vždy nejpozději 10. den od odeslání takového doporučeného dopisu. Za písemnou formu bude pro účel této smlouvy též považována výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv (dále jen ,,Podmínky Písemné Komunikace“). Smluvní vztah Opravce a Zákazníka se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ,,NOZ“).

I. PŘEVZETÍ VOZIDLA

Zakázkový list, který Opravce se Zákazníkem vyplní a podepíší v okamžiku předání Vozidla k Opravě, bude dle okolností případu obsahovat zejména následující údaje: osobní (identifikační) údaje Zákazníka, vyžadované Opravcem, podrobné údaje o Vozidle, a případně identifikační údaje osoby (nebo osob) rozdílné od Zákazníka, která je oprávněna Vozidlo po dokončení Oprav ve smyslu článku VII. jménem Zákazníka převzít (dále jen ,,Oprávněná osoba“) a

  • Podrobný popis Oprav, které mají být provedeny, nebo
  • Požadavek na vypracování Cenové nabídky ve smyslu článku č.III, nebo
  • Potvrzení o převzetí Vozidla s uvedením, že požadované Opravy budou upřesněny později v uvedeném termínu.
  • Podpisem Zakázkového listu projevuje Zákazník svůj souhlas s obsahem těchto Podmínek i obsahem Ceníku.

II. ÚSCHOVA

Opravce odpovídá do okamžiku podpisu Zakázkového listu a předání Vozidla toliko za Vozidlo samé, včetně jeho příslušenství, vyjma standardního příslušenství, které musí být společně s přidanými jinými převzatými předměty uvedeno v inventárním seznamu, jenž je součástí Zakázkového listu, a konečně za množství pohonných hmot zaznamenaném při přijetí Vozidla k Opravě. Za jiné věci, nacházející se v okamžiku uzavření smlouvy o dílo v nebo na Vozidle Opravce neodpovídá a nebere na sebe ohledně takových jiných než výše specifikovaných věcí žádné povinnosti schovatele ve smyslu § 2402 a násl. NOZ.

III. CENOVÝ ODHAD – CENOVÁ NABÍDKA

Podle požadavku Zákazníka bude po podpisu Zakázkového listu vyhotoven buď cenový odhad, nebo cenová nabídka na požadované Opravy na vozidle. Cenovým odhadem se rozumí bezplatná obecná informace o druhu Oprav, které je potřeba provést na Vozidle, a o přibližné ceně těchto Oprav ve smyslu Ceníku, a to bez nutnosti předchozí demontáže součástí Vozidla. Cenovou nabídku se rozumí podrobný soupis všech nezbytných Oprav, které je potřeba provést pro řádný a bezpečný provoz Vozidla na pozemních komunikacích dle platných právních předpisů, s vyčíslením jejich ceny ve smyslu Ceníku, a to případně po provedení předchozí nezbytné demontáže součástí či prohlídky vozidla, přičemž Opravce je takto určen cenou Oprav vázán s výjímkami níže uvedenými. Cenová nabídka je Zákazníkovi fakturována v souladu s Ceníkem platným v den vypracování Cenové nabídky. Bez souhlasu Zákazníka nelze provést Opravy, a to ani nezbytné Opravy, ve smyslu Cenové nabídky. V případě že si Zákazník u Opravce objedná Opravy ve smyslu učiněné Cenové nabídky, budou náklady na její vypracování zahrnuty do Ceny. V případě, že si Zákazník Opravy ve smyslu Cenové nabídky neobjedná, bude povinen uhradit Opravci náklady na vypracování takové Cenové nabídky.

IV. PROVEDENÍ PRACÍ A DOPLŇKOVÉ OPRAVY

Podléhá-li provedení Opravy případnému vyjáření třetí osoby, o čemž je Opravce povinen Zákazníka informovat na přední straně Zakázkového listu v části nadepsané ,,Odborný znalec/Pojišťovna/Jiná třetí osoba“, prodlouží se předpokládaná lhůta pro předání opraveného Vozidla o dobu, která uplyne mezi dnem podepsání Zakázkového listu a dnem předání konečného vyjádření takové případné třetí osoby k požadovaným Opravám. Opravy na Vozidle se provádějí v souladu s rozsahem souhlasu s provedením Oprav, uděleným Zákazníkem v Zakázkovém listu. Pokud se v průběhu prací objeví nutnost provést doplňkové Opravy, jejichž výčet nebyl obsažen ani v Zakázkovém listu, v Cenovém odhadu nebo Cenové nabídce (dále jen ,,Doplňkové opravy“), je Opravce povinen o této skutečnosti Zákazníka informovat a obdržet od něho písemný souhlas s pracemi, které mají být provedeny, a jejich celkovou cenou, a to za Podmínek písemné komunikace. V případně, že Opravce neobdrží za dodržení Podmínek písemné komunikace písemný souhlas Zákazníka s Doplňkovými opravami, budou Doplňkové opravy považovány za Zákazníkem odmítnuté. Odpovědnost za případné škody, vzniklé v důsledku neprovedení doporučovaných Doplňkových oprav vzhledem k neudělení souhlasu ze strany Zákazníka, nese vždy sám Zákazník, pokud byla vyhotovena na Opravy Cenová nabídka, zašle Opravce Zákazníkovi, v případě jeho souhlasu s provedením Doplňkových oprav, bezplatnou dodatečnou Cenovou nabídku na Doplňkové opravy.

V. POVINNOST UHRADIT CENU OPRAV

Za úhradu Ceny za provedené Opravy, včetně případných Doplňkových oprav, dle Zakázkového listu vždy odpovídá pouze Zákazník, který je též povinen fakturu za provedené Opravy a poskytnuté služby uhradit ve lhůtě splatnosti. V případě, že Opravy jsou kryty uzavřenou pojistnou smlouvou na Vozidlo, je Zákazník (Oprávněná osoba) povinen uhradit Konečnou cenu ve smyslu čklánku XI. na vlastní náklady, a následně pak uplatňovat pojistné plnění u přílušné pojišťovny, nedohodnou-li se Smluvní strany jinak. Případné spory mezi pojišťovnou a Zákazníkem, ohledně úhrady Oprav na Vozidle, se Opravce v žádném případě netýkají, a to bez ohledu na předmět těchto sporů.   

VI. NOVÁ VOZIDLA ZNAČKY HYUNDAI / TOYOTA A OJETÁ VOZIDLA V ZÁRUCE

Veškeré Opravy, prováděné na Vozidle v rámci platných Smluvních a záručních podmínek pro Vozidla HYUNDAI / TOYOTA v souladu s podmínkami smluvní záruky, zahrnují jak bezplatnou Opravu, tak i případnou bezplatnou výměnu dílů, které Výrobce nebo jeho zástupce uznají za vhodné.

VII. PŘEDÁNÍ VOZIDLA

Ke dni vystavení Zakázkového listu, resp. případného odsouhlasení Doplňkových prací, se v závislosti na možnostech Opravce určí přibližný termín předání opraveného Vozidla. V případě že termín předání Vozidla nebude moci být dodržen zejména z důvodu problému v zásobování (náhradní díly nebo jinými komponenty), z důvodu odmítnutí doplňkových oprav Zákazníkem nebo z důvodu zásahu Vyšší moci, bude Opravce Zákazníka o této zkušenosti neprodleně informovat za Podmínek písemné komunikace, jakmile se o ní sám dozví. O možnosti vyzvednout si Opravené vozidlo bude vždy Opravce Zákazníka informovat za Podmínek písemné komunikace (dále jen ,,Oznámení“). Zákazník, resp. Oprávněná osoba je povinen převzít Vozidlo ve lhůtě 10 dnů od odeslání Oznámení. Vozidlo Opravce Zákazníkovi nebo Oprávněné osobě v uvedeném termínu předá s výjimkou případně aplikace IX. těchto Podmínek (dále jen ,,Předání vozidla“). Veškeré práce realizované Opravcem jsou považovány za převzaté pouhým Předáním vozidla Zákazníkovi nebo Oprávněné osobě, případně po převedení způsobilosti Vozidla, na žádost Oprávněné osoby, sloužit svému účelu po Opravě. Zákazník nebo Oprávněná osoba je povinna zkontrolovat stav Vozidla ihned při Předání Vozidla, na pozdější reklamace stavu Vozidla nebude moci být brán zřetel. Nebezpečí škody na Vozidle přechází na Zákazníka okamžikem Předání Vozidla, resp. marným uplynutím lhůty uvedené v Oznámení k vyzvednutí Vozidla. Opravce zaznamená na vystavenou fakturu za provedené Opravy dle Zakázkového listu veškeré případné neprovedené Opravy, nutné úpravy a jiné anomálie, které zjistí při provádění Oprav a které si Zákazník odmítl nechat opravit nebo odstranit (dále jen ,,Anomálie“). V takovém případě Opravce bude moci předat Vozidlo pouze Zákazníkovi, nesdělí-li Zákazník Opravci, že i v případě Anomálií může Vozidlo převzít i jiná, k tomuto úkonu, včetně případě odmítnutí opravit Anomálie, speciálně zmocněná, osoba (dále jen ,,Prověřená osoba“), a při předání Vozidla vyzve Opravce Zákazníka, resp. Pověřenou osobu k zajištění okamžitého odstranění těch Anomálií, které by mohly mít dopad na bezpečnost provozu Vozidla, a zároveň i doporučí způsob odstranění těchto Anomálií. I v tomto případě jsou veškeré práce realizované Opravcem považovány za převzaté pouhým Předáním Vozidla Zákazníkovi, resp. Prověřené osobě. V případě že Zákazník, resp. Prověřená osoba odstranění Anomálií Opravcem odmítne, nebude Opravce odpovídat za případné škody, způsobené existencí Anomálie nebo v souvislosti s ní. Oprávněná osoba bude povinna při převzetí Vozidla podepsat listiny potvrzující zproštění odpovědnosti Opravce za případné škody, které by mohly vzniknout v příčinné souvislosti s neodstraněnými Anomáliemi. Předáním Vozidla dojde ke splnění uzavřené smlouvy o dílo.

VIII. POPLATEK PŘI NEPŘEVZETÍ VOZIDLA

Zákazníkovi bude v případě nepřevzetí Vozidla i přes odeslané Oznámení, za každý den prodlení s převzetím opraveného Vozidla účtován poplatek, a to počínaje jedenáctým kalendářním dnem následujícím po doručení Oznámení o tom, že si Zákazník může Vozidlo převzít. Výše poplatku při nepřevzetí Vozidla Zákazníkem je stanovena sazebníkem Opravce, jenž je Zákazníkovi k dispozici v provozovně Opravce. Opravce sdělí Zákazníkovi výši tohoto poplatku na požádání.

IX. VÝHRADA VLASTNICTVÍ A ZADRŽOVACÍ PRÁVO K VOZIDLU

Po dokončení Oprav na Vozidle vystaví Opravce ve smyslu článku XI. těchto Podmínek fakturu na vrub Zákazníka, resp. jím určené osoby, znějící na částku Ceny, resp. na jinou mezi stranami odsouhlasenou částku ve smyslu eventuálních Doplňkových oprav (dále jen ,,Konečná cena“). O výši Konečné ceny bude Opravce Zákazníka informovat za Podmínek písemné komunikace. Nejpozději při předání Vozidla je Zákazník, resp. jeho jménem Oprávněná osoba, povinen uhradit Konečnou cenu, a to buď v hotovosti, nebo převodem na účet Opravce, uvedeným na Zakázkovém listu. V případě úhrady Konečné ceny formou bankovního převodu se Konečná cena považuje za uhrazenou v momentě připsání příslušné částky na bankovní účet Opravce. Vlastnické právo k nově namontovaným, vloženým nebo jinak k Vozidlu přidělaným náhradním dílům anebo komponentům přechází na Zákazníka toliko okamžikem plného uhrazení Konečné ceny (výhrada vlastnictví). V případě že Zákazník neuhradí Konečnou cenu před Předáním vozidla, bude Opravce realizovat za podmínek § 1395 a násl. NOZ, zadržovací právo k Vozidlu. O této skutečnosti bude Opravce Zákazníka písemně informovat za Podmínek písemné komunikace, resp. osobním předáním písemného oznámení o relaci zadržovacího práva k Vozidlu (dále jen ,,Zadržovací právo“). Zadržovací právo zaniká ve smyslu § 1399 NOZ uhrazením Konečné ceny, resp. jiným zánikem této pohledávky Opravce za Zákazníkem, nebo zánikem Vozidla nebo složením jiné jistoty, kterou Zákazník případně poskytne Opravci s jeho souhlasem. Při výkonu Zadržovacího práva bude Konečná cena, kterou je povinen Zákazník uhradit Opravci, navýšena o náklady, účelně vynaložené na opatrování Vozidla ze strany Opravce zejména, pak poplatku při nepřevzetí Vozidla ve smyslu článku VII. těchto Podmínek.

X. VYMĚNĚNÉ NÁHRADNÍ DÍLY

Zákazníkovi mohou být vyměněné díly ukázany, pokud tento požadavek Zákazník vyznačil v Zakázkovém listu. Vyměněné díly mohou být Zákazníkovi vráceny. To však neplatí pro renovované díly, které byly vyměněny v rámci Opravy, nebo díly vyměněné v rámci uplatněného nároku z vadného plnění nebo v rámci záruční Opravy ze smluvní nebo prodloužené záruky za jakost. Vlastnické právo k vyměněným dílům, o něž neprojevil Zákazník zájem, přechází na Opravce v okamžiku vynětí nebo vymontování předmětného náhradního dílu z Vozidla.

XI. PLATBA

Jakákoli částka, kterou opravce převezme od Zákazníka (Oprávněné osoby) na základě podepsaného Zakázkového listu před vydáním opraveného Vozidla, bude považována za zálohu, která se započte na úhradu Konečné ceny Zákazníkem dle vystavené faktury. Všechny faktury se vystavují na základě Ceníku platného v okamžiku objednání Oprav.

XII. ZÁRUKA NA NÁHRADNÍ DÍLY

Vedle práv Zákazníka z vadného plnění týkajících se náhradních dílů a komponent ve smyslu §2615 NOZ, poskytuje společnost HYUNDAI / TOYOTA prostřednictvím autorizovaného opravce na originální díly značky HYUNDAI / TOYOTA (nové náhradní díly nebo renovované náhradní díly), účtované Zákazníkovi a namontované jakýmkoliv autorizovaným Opravcem – členem servisní sítě HYUNDAI / TOYOTA do vozidla značky HYUNDAI / TOYOTA v souladu s doporučeními Výrobce a společnosti HYUNDAI / TOYOTA, jednoroční smluvní záruku na náhradní díly a provedené práce v souvislosti s Opravou (dále jen ,,Záruka“). Záruka počíná běžet dnem, kdy došlo nebo mělo dle těchto Podmínek dojít k Předání Vozidla a kryje veškeré vady náležitě uznané společností HYUNDAI / TOYOTA nebo jeho zástupcem. Tato záruka zahrnuje výměnu náhradního dílu, který byl uznán vadným, nebo jeho opravu, a to dle rozhodnutí společnosti HYUNDAI / TOYOTA nebo jeho zástupce, a dále náklady na provedenou práci s tím související. Služby vyplívající ze Záruky budou Zákazníkovi poskytnuty po předložení předmětné faktury za provedené Opravy některému z autorizovaných členů servisní sítě HYUNDAI / TOYOTA. Záruka se nevztahuje na obvyklé opotřebení náhradního dílu, na důsledky jiného než běžného užívání, na montáž při které nebyla dodržena na doporučení Výrobce, resp. společnosti HYUNDAI / TOYOTA nebo na důsledky vadné údržby dílu ani na náklady vzniklé v důsledku nepojízdnosti Vozidla. V případě instalace nového motoru nebo renovovaného motoru platí smluvní záruka pouze za předpokladu, že byla v servisní síti HYUNDAI / TOYOTA provedena nařízená kontrola motoru a nebo byly řádně provedeny pravidelné servisní prohlídky Vozidla zcela v souladu s předpisy Výrobce, resp. společnosti HYUNDAI / TOYOTA. Zákazník musí splnění výše uvedených Podmínek prokázat předložením (příslušných) faktury (faktur) autorizovanému členovi servisní sítě HYUNDAI / TOYOTA, případně příslušnými záznamy v servisní knížce HYUNDAI / TOYOTA příslušného modelového roku daného vozidla (dále jen ,,Servisní knížka“). Uvedená kontrola bude v rámci servisní sítě HYUNDAI / TOYOTA provedena zdarma, přičemž jakékoliv doplněné kapaliny, jiná plnění nebo maziva budou Zákazníkovi účtovaná dle platného Ceníku autorizovaného Opravce, pokud není uvedeno jinak v Servisní knížce.

XIII. SPORY

Smluvní vztah, založený mezi Smluvními stranami podpisem Zakázkového listu, se řídí českým právem. Obě strany vynaloží maximální úsilí, aby pípadně vzniklý spor vyřešily smírnou cestou. V případě, že dojde mezi smluvními stranami ke vzniku spotřebitelského sporu z této Smlouvy a tento spor se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Zákazník podat návrh na mimosoudní řeení takového sporu určeného subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým hje Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR se sídlem Štěpánská 15 120 00 Praha 2, e-mail adr@coi.cz, web: adr.coi.cz Je-li Zákazník podnikatelem ve smyslu příslušných ustanovení NOZ, bude k řešení vzniklého sporu místně příslušný soud dle zapsaného sídla Opravce. V opačném případě se místní i věčná příslušnost bude řídit dle obecně platných právních předpisů. Zákazník prohlašuje, že se dostatečně seznámil s těmito Všeobecnými serviními Podmínkami a jejich zněním, že mu byl obsah těchto podmínek dostatečně vysvětlen, že všem těmto podmínám zcela rozumí a souhlasí s nimi, přičemž tuto skutečnost stvrzuje níže svým podpisem

 

Všeobecné servisní podmínky vydané dne 1.4.2019